A <Szeresd pocakot> guild honlapja

sadsad

Icecrown Citadel Boss taktikák:

Lord Marrowgar

 

Lord Marrowgar ICC első és talán legkönnyebb boss fightja.

 Képességek:

  • Bone Slice: Fegyversebzés ami eloszlik a tank és a mellette álló két személy között.
  • Coldflame: Láng csík, egyenes vonalban terjed.
  • Bone Spike Graveyard: Csontdárdákat dob(10 fős 2  25 fős 3)emberre. Ezeket azonnal le kell verni. Egyszeri 9000 dmg, majd periodikus 10%hp/tikk sebzést okoz.

 

Két fázisú harc:

P1: 

 Behúzzuk a bosst, melee beleáll a bossba így nem kapja a Coldflamet.10 fősben 2, 25 fősben 3 tank egymáson állva tankolja a bosst. Amint a Bone Spike Graveyard-ot ráteszi az emberekre, minden dps targetet vált és kiütik a társaikat. (Coldflame sebzés ugyan úgy van, ha esetleg ott szúrta volna fel). 

P2:

Második fázisban nem lehet tankolni, akit kinéz magának, azt követi, futni kell előle, közbe területi sebzést tol. Mikor megáll egyhelyben 4 felé tol Coldflamet. A phase kezdete előtt a melee elmegy a bosstól. Ez a fázis 30 secig tart. (HC-n Bone Storm közbe is felszúrja az embereket és ugyan úgy ki kell őket szedni).

 Heroic Mode:

  • 31,4 Millió HP
  • Coldflame HC-ban úgy működik, hogy mindig fixen lent van 2 csík illetve 2 fix után jön egy harmadik amivel fokozatosan tűnik el a 2 első flame közül az egyik. Tehát egy időben egyszerre 3 Coldflame is lent van. De teljesen mindig csak 2. (Míg normal-ban csak 1 van fixen és mikor jön a következő az első fokozatosan tűnik el). AColdflame sebzése HC -ban 11.000 / sec. Tehát azonnal ki kell állni belőle.
  • Bone Storm Közben is használja a Bone Spike Graveyard nevű spelljét, mellyel 3 embert szúr fel pörgés közben. Mivel kaphatják a Bone Storm a Coldflame és a Spike sebzését is, ezért azonnal ki kell őket ütni mert a heal nem fogja bírni. Minél közelebb állsz a Bone Storm - hoz annál nagyobb sebzést kapsz. Tehát már Bone Storm előbb el kell távolodni a bosstól.

 A fight egyébként ugyan úgy néz ki.Ölöd,ölöd tűzből kiállsz társadat kiszeded ha pörög elfutsz.

 _______________________

Lady Deathwhisper

 

Lady Deathwhisper  ICC második bossa. Nem nehéz fight. Csak oda kell figyelni.

 Képességek:

  • Death and Decay: Egy zöld területi spell.6k sebzés/tikk. Ki kell futni belőle.
  • Dominate Mind: Mind Control spell. Az áldozatnak 200% sebzése és 500% heal bonusza lesz. (cyclone, hex, stun, fear, poly, mind control)
  • Frostbolt: durva frost sebzés(40-60k) szakítani kell!
  • Frostbolt Volley(csak HC-n): 14k frost sebzés a hozzá legközelebb álló 4 emberre.
  • Shadow Bolt: 8-10k alap sebzés.

 Két fázisú harc:

 P1:

 A boss nem tankolható. A boss magára von egy mana shieldet. Az első fázis az addok kezeléséről és a shield leveréséről szól. Akkor kezdődik a P2 ha leütöttük a bossról a bubit, vagyis elfogyott a boss manája. Közbe tolja a Death and Decay-t és a Shadow Bolt-ot. Amint megjelennek az addok, a tankok összeszedik őket, és a dps ráfordul.

 Az addok három irányából érkeznek. (Bal és jobb oldal illetve lépcsőről.)

 P2:

Az első fázis után nem resetel aggrót, így azt kezdi el ütni, aki addig a legtöbbet tolta bele. Ebben a fázisban nem Shadowboltot tól, hanem drasztikus sebzésű Frostboltját. Ez, ugye 40-60 ezer közötti sebzés, ami egy tankot is kifektet, szóval szakítani kell folyamatosan. Ami nem változik az a Dominate Mind, végig tolja a fázis alatt, és a Death and Decay. Ebben a fázisban Lady Deatwhisper megidézi a Vengeful Shadet is. A dög rácuppan egy emberre és őt követi. Kietolni kell, mert erős AoE sebzést oszt a körülötte lévőkre. Ne húzzuk át a raiden.

 Heroic Mode:

  • 26 Millió HP(Normal duplája), Mana nem változik 14 millió.
  • Ugyan úgy van Mind Control DE nem 1, hanem 3 targetre. Azonnal CC-zni kell őket!!!
  • A Boss NEM tauntolható.
  • P2 be is jönnek addok, de egyszerre csak az egyik oldalról. Illetve a lépcső tetején bizonyos időközönként 1 Cultist jelenik meg. Az off tank foglalkozik ezzel.
  • P2 be lévő szellemek már AOE-ban robbannak. Akire mennek annak azonnal el kell futnia a szellemtől illetve a raidtől is.
  • Rövidebb enrage timer.

  

A fight hasonló mint normalban csak gyorsabb. Mikor a Mana Shield 2% on van a melee leszáll a bossról. Egy tank ott marad. Amint leesik a pajzsminden dps megáll. Az addokat megölik. A tank áthúzza a bosst a lépcsőhöz(bár ez annyira nem fontos). Mivel a fighthoz 3 tank kell ezért az egyik a bosst fogja a másik az érkező addokat kezeli(p3 ba) a harmadik aggrot ver a bossba és felveszi a lépcső tetejéről érkező addot. Fontos, hogy a jelenleg harmadiknak említett tank akkora aggrot verjen a bossba, hogy át tudja venni az első tankról a bosst mire ő felstackel 100% aggro csökkentésre. Ilyenkor szerepcsere. Az addok mindig nagyobb prioritást élveznek. Tehát minden élő addot meg kell mindig ölni. A megjelenő szellemektől el kell futni. Ki kell húzni a raidből. Illetve aki Mind Control-ba van azt CC-zni kell azonnal.

 ___________________

Gunship Battle

 

A Gunship Battle egy léghajó csata az icecrown feletti allis/hordás ( Skybreaker vs Orgrim's Hammer). Az encountert eredetin "Lootship Battle"-nek hívták ;).

A fight lényege hogy elpusztítsd az ellenséges léghajót. Ezt torch-ok dobállásával illetve a saját léghajódon található ágyúkkal éred el.

Az ellenségnek több fajta katonái vannak ( Mage, Rifleman , Warrior ....). Ezek folyamatosan lvl-upolnak 3 szint van:

  • Experienced     30% dmg     20% speed
  • Veteran             60% dmg     40% speed
  • Elite                   120% dmg   80% speed

Ezáltal a lényeg hogy minél gyorsabban leüssed az addokat mert gondolom te se akarod hogy egy "Elite" Warrior be-bladestormozzon a tömegbe :) 

Stratégia: Mind a 2 hajó lövi egymás ( siege dmg). Amelyik hajónak először elfogy a hp-ja az veszít. Az ellenséges hajó rakétákat lő a fedélzetre amiket folyamatosan kikell kerülgetni mert hc-n 9yardos knock back is van és elég nagy dmg.( wasd skill!) 

A csapatot támadó illetve védekező részre kell osztani. Ajánlott a fight elején felvenni a jet packot amit az engineer ott a hajón ad ezzel lehet átugrálni a hajók között.

A védekező csapatnak:(kaszter dps-ek 3-4 heal 1 tank) a feladata hogy a mi hajónkra érkező csapatokat megsemmisítse illetve az ellenséges kasztereket támadja. Az érkező csapatokat nem lehet ignorolni mivel ha az aggro listájukon egy ember sincs akkor elkezdik rombolni a hajót elég durván ( 15-16k /s míg az ágyú 1-2k /s csak!). Az érkező csapatok wave-kbe jönnek ha kinyírsz egy wave-t akkor jön a másik és stb.stb.. Jó ötlet (legalábbis eredetin az volt) ha az utolsó érkező embert a hajónkra nem öljük meg azonnal ezzel időt adva a kasztereinknek hogy az ellenfél hajóján lévő kasztereket támadja.A védekező csapatnak "szuper effective" aoe-znie a mi hajónkra érkező addokat. A védekező csapatnak a Sergeant-re kell figyelni viszont főleg(továbbiakban warrior) mivel bladestormozik és mortal strikeozik. És persze folyamatosan figyelniük kell a rakétákat amikből KI KELL ÁLLNI!

A támadó csapat feladata ( ami meelekből 1 tankból és 1 jó healerből áll) az a feladata hogy az ágyúkba beülve lőjék az ellenfél hajóját. De kb.45sec-enként  az ágyúk befagynak mivel az ellenséges mage befagyasztja ekkor kell át jet packolni a másik hajóra megölni a mage-t mert csak azután lehet újra használni az ágyúkat. Az átmenő csapatnak a tankja a megkell fognia mindent ami a támadó csapat tagjaira megy! A támadó csapatnak sietni kell mivel az ellenség bossa stackelődik minél tovább combatba van ha megölték a maget vissza jet packolnak a saját hajónkra és folytatják az ágyú tüzet. A támadó csapatnak nem az a dolga hogy mobokat öljenek az ellenséges léghajón csak a mage a célpont és azután egyből visszakell jönniük az ágyúba.

A támadó csapatnak biztosnak kell lenni-e abba hogy mikor elhagyják az ellenséges léghajót akkor ne hagyjanak hátra semmit ami combatba tartaná a boss-t ( totem , pet etc...) 

A támadó csapatnak megkell tanulni az ágyúkat kezelni az ágyúnak 2 fajta támadása van egy sima ami 1000siege dmg-t oszt ez olyan 7-10 hőt generál  ( olyan mint az energy csak itta a hő 0-100-ig mehet 1-2 heat-et veszít ha nem lőnek vele). A második lövés az a hőn alapul 1000siege dmg-et oszt + minél több hő van az ágyúba annál nagyobb + dmg-et ad szóval a rota valahogy úgy néz ki hogy 8-9 db 1-es és 1db 2-es és kezded előröl. Ha eléred a 100 hőt akkor túlmelegszik az ágyú akkor megkell várnod míg lehül 0-ra addig nem lőhetsz szóval figyelni kell erre is.

 

Alternatív megoldás: Ha a tank és a healerek megtudják oldani akkor az érkező támadó csapatot megfogják az összes kaszter akik alapból a védekező csapatban lennének ők is átmennek a másik hajóra ezáltal meggyorsítva a mage-nek a halálát és több időt adva így az ágyúsoknak! Ez veszélyes a fentebb említett lvl up-ok miatt mert mire visszaér az összes ember az ellenfél támadói már veteran vagy elite rangon lesznek!

 

Összefoglalva: A támadó egység feladata az ágyúkkal való lövés az ellenfél hajójára és a mage leburstölése ( cd-ket ilyenkor stb...)ezután azonnali visszatérés és ágyúzás. A védekező csapat az ellenfél támadóit öli amik a hajónkra érkeznek illetve az ellenfél hajóján lévő kasztereket amikor van idejük ezenkívül folyamatosan kerülgeti a rakétákat mert nem adunk felesleges munkát a healnek.

 Heroic Mode: 

  • Az ellenséges hajónak több HP - ja van , tehát a fight így tovább fog tartani.
  • Az ellenséges hajón lévő illetve a saját hajónkra érkező addoknak/moboknak több HP-ja van.
  • Az ágyuk befagyásánál érkező Mage 800k HP-ról 1,1 millára nő!Tehát több dps kell rá.
  • Az alap sebzés nő, de nem sokkal bár ez gondolom egyértelmű hisz Heroic.
  • A rakétákból KI KELL állni mivel lesz egy knockback effectje.

 Deathbringer Saurfang

(a.k.a Patchwerk reloaded)

 

Egy igazi dps boss 2 tank kell akik váltogatják a boss-t mikor az egyik tankra [Rune of Blood]-ot pakol a másiknak átkell vennie AZONNAL! [Rune of Blood]: Egy debuffot pakol a tankra, ami 30 másodpercig van rajta és Saurfang minden ütésénél 60000-70000-et gyógyul (25 HC). Ilyenkor azofftanknak illik átvennie Saurfangot.

A  fight lényege hogy Saurfang [BLOOD POWER] -je ne stackeljen fel. Minden egyes bloodpower saurfang erejét 1%-al növeli!

A raid köteles szét állni legalább 12yard-ra egymástól mert random targetre [BLOOD NOVA]-t kasztol!

[BLOOD NOVA]: Területre ható sebzés. Aki megkapja olyan 7000-8000dmg-t , na meg még azok is, akik 12 yard körzetben vannak. A sebzés még csak egy dolog, de minden sebzett ember után 2 Blood Powert kap Saurfang. {Ez elvileg nem mehet be a MEELE közé mint a vezzaxos shadow crash}

A fightot megfűszerezik még Saurfang addjai (5db) amik összevannak kötve mesterükkel és ha damage-t osztanak azáltal [BLOOD POWER]-t adnak  Saurfangnak.(fenntebb olvasható hogy az meg nem valami jó :D) Emiatt a kaszterek gyors reagálásán múlik a fight mivel nekik kell gyorsan lecsapni őket  az addokat tankolni nem szabad mivel akkor folyamatosan töltené Saurfangot.....

Az addokat kiteolni kell hunter frost trap alá és stb... a kutyákat Az addok 95%-ban fognak fel minden területre ható (AoE) sebzést, 75%-kal minden Diseaset. Ezenkívül van egy debuff is [Boiling Blood] amit random emberre(25hc-ba 3-ra)  pakol és 5000 physical dmg-et oszt 3sec-enként 15sec-ig szóval ez 15 sec alatt 25000 physical dmg-et oszt és ezt nem lehet leszedni/kikerülni!

Ha Saurfang eléri a 100-as [BLOOD POWER]-t random targetre debuffot rak ez a target folyamatosan sebzést kap az illető ha a boss üti a tankot. Ha ez a target meghal akkor Saurfang 5%hp-ja visszatöltődik.....

 

Ha Saurfang 25% hp alá kerül kis enraget kap 30%-al gyorsabban darálja majd a tankot szóval heal és tank CD-ket is megkell tartani 25%-alá na meg a bloodlustot is :)

Az egész fighton csak physical dmg-et kapunk be ezáltal a magek Amplyfi Magic-e nagy segítség lehet a heal-nek :)

Összefoglalás:

Összefoglalva a lényeg hogy [BLOOD POWER]-t megkell akadályozni hogy felstackeljen mert annál nagyobbakat csap a boss. Az addokat kiteolni kell, nem lehet fearelni,polyzni stb.....ÉS NEM SZABAD TANKOLNI!. Az addokra felesleges AOE-zni és a disaese csak 75%-ba hat rájuk, dk-nak (szopááááááááássssss).Melee is csapja az addokat de vigyázzon, le ne aggrozza ha mégis Nitro Boost vagy valami csak fussál el tőle mert különben felstackeled a boss-t.

Az összes ranged 12yard-ra álljon egymástól vagy meghalnak ezenkívül 25HC-ra olyan dps kell hogy olyan csak algalonra kellet anno.... szóval minden dps kösse fel a gatyáját....! És GO NUKE THIS BIATCH!

 

Heroic Mode:

  • 31,4 millió HP -ról 43,9 millára nő az élet ereje.
  • 5 Blood Beast-et summol le. Ezek a mobok HC-n kapnak egy új képességet mégpedig egy aurát. Ennek az aurának az a lényege,hogy aki a közelébe megy/közelébe ér a mob 80% movement speed lassítást kap. Illetve a Blood Beast - ek kb. 5 másodperc után enragelnek, sebzésük 300% - al nő. Tehát nem túl kellemes. Azonnal meg kell őket ölni. A melee dps is besegíthet. A taktika kb az,hogy : Hunter frost trap amit a boss aktivál az addok érkezése előtt, így alapból lassítva lesznek a mobok. Majd egy Warlock AoE stun. Majd egy balance druid typhoon és végezetül Shaman Earthbind totem. Kb. így lehet lehozni az addokat. Heroic-ban jó ha a melee is ráfordul 1-2 ütés erejéig az addokra.
  • Ha egy Mark of the Fallen Champion - os ember meghal a boss 20% - al healelődik !!!Mivel a boss fight jóval több ideig fog tartani, így több Mark is lesz.
  • Ha a Boss 30% alá kerül és a Blood Power felmegy 50% fölé a tankoknak CD-vel kell tankolniuk a boss-t, különben kishotolja őket.

 ______________

Festergut



Gaseous Blight: Mennyiségétől függően váltakozó sebzésű gáz. Folyamatosan sebzi az egész raidet.


Festergut

Inhale BlightFestergut belélegez egy adagot a teremben terjengő Gaseous Blightból, ami erősíti őt, de gyengíti a terem-gáz sebzését. A képességet fél percenként használja,30%-kal növeli a sebzését és az attack speedjét! Háromszor stackel fel, és a kilégzéssel eltűnik.
Pungent Blight: Festergut kilélegzi a beinhalált gázokat, amik egyszerre sebzik a raidet. 25 fős verzióban olyan 63-66 ezer sebzést okozva mindenkin. A kilégzés leszedi Festergutról az Inhale Blight 3 stackjét.
Gastric Bloat:
 Ezt a sebzést a tank kapja. Egy stackelő debuff, ami ha 10 stacket elér instant kinyírja a tankot(felrobbantja) és ezzel a környezetét is megöli. Két tank kell,akik cserélgetik egymást és megvárják, míg lejár a stack róluk. 10-12 másodpercenként tolja el. Hasonlít kedvenc (és jelenleg bugos) boss fightunkhoz, Algalon Phase Punch-ához.
Gas Spore: 3 ember kapja meg akiket 12 másodperc múlva felrobbant. Ki healelhető és bele kell állni a robbanásba, hogy ránk kerüljön a Gaseous Blight rezisztencia. Háromszor stackeljük fel magunkon.
Vile Gas:
 Gázt köp Festergut egy célpontra, aki ettől vad hányásba kezd, minden közelben állót is beterítve, akiket ez sebez.3900-4000 közti sebzés, AoE!

A harc

Festergut szobája mérgező gázzal van telítve, ez folyamatosan, két másodperces tikkekkel sebzi az egész raidet. Fél percenként Festergut vesz egy mély levegőt, amitől magába szívja a gáz egy jó adagját. Ez csökkenti a raid sebzést, de növeli Festergut sebzését.

Közben, kb. 20 másodpercenként, használ egy Vile Gas nevű képességet. Értelemszerűen gázt köp egy kiválasztott célpontra, aki 8 yard körben elkezd sugárban hányni, plusz jó sokat sebződni. Ezért kell a raidnek szóródnia.

A másik képességét akkor használja, mikor belélegez egy nagy adagot a szoba gázzal telített levegőjéből, ez a Gas Spore. Akire rárakja arról 12 másodperc múlva lerobban a spell. Mindenki akire rárobban a spóra 25%-os dmg csökkentést kap a boss kilélegzésére, (felstackel 75%.ra).

Az utolsó a belégzéshez kapcsolódik. Három belégzés után, ami másfél perc, a negyedik helyett (2. perc) kilélegzi a gázt magából. Ez helyből 48-50.000 (25 fő: 63-66.000) sebzést jelent, ami lenullázza a Gas Sporet a játékosokról.

A tankot is szívatja, egy debuffot halmoz fel rá amitől egyre nagyobbakat kap, és 10-nél felrobbantja (meghal a tank, meg a környezete). Ezért két tank kell akik tauntolgatják egymásról, míg lejár a debuff.

Ez a két perces ciklus ismétlődik folyamatosan. A harcban a közelharci dps nem szóródik, így ők fixen megkapják a Gas Sporet, míg a távolságinak a hányás miatt szóródnia kell, majd mikor jön a spóra összeállni, megkapni a buffot és újra szétállni.

A healerek folyamatos raidhealt tolnak és minden egyes belégzéssel még a növekvő tankhealre is figyelni kell, nem beszélve a hányós ember ki healeléséről.

 

Heroic Mode:

  • Professor barátunk a terem szélén lévő párkányról sasolja a fightot, és nehezíti meg a dolgunkat. Mivel bizonyos időközönként mégpedig 10 másodpercenként Malleable Goo -t dobál ránk. Ha valakit eltalál növeli az attack/cast time-ot 250%- al. Mivel az enrage timer csupán 5 perc és a bossnak 52 millió HP -ja van, így nem lenne szerencsés ha bárki is bekapná ezt a debuffot. Ha heal kapja be akkor a tank és a raid fáradhat el könnyen. Ahova éppen dobja a Proff a Malleable Goo-t ott a földön egy kis zöld tócsa jelenik meg. Abból kell kiállni. Érdemes a Melee-nek 2 groupba állni, bal és jobb láb, mivel így könnyedén tudnak mozogni és egyik csoport mindig tudja ütni. Ez azért szükséges mivel a Malleable Goo AoE-ba robban így távol kell lenni tőle azért. Illetve akit eltalál az kap egy enyhe sebzést de nem számottevő.
  • Pungent Blight: Mind három spóra stackjének rajtad kell lennie, különben meghalsz.
  • Az alap sebzés nő, masszív raid healre van szükség, illetve emellett a tankok bitang nagy dmg-t kapnak. Holy palák feladata a tankok életben tartása.

A fight ezen kívül ugyan úgy néz ki. Rangedek kint melee bent. Spórákat 3 felé osztva, tankok nagyobb stacknél csere, és burn a bosst.

 __________________

Rotface


Ooze Flood: A terem 4 sarkából zöld trutyi ömlik ki, mindig van lenn legalább 1 ilyen, ha beleállsz, 4k/s nature damot kapsz+25%os lassítás 5 másodpercig.
Slime Spray: Teljesen random módon, egy irányba és sugárba elkezd hányni. Akik a sugár irányában állnak szaladjanak át a boss másik oldalára így kikerülve a sebzést. Ez 7k/sec-es nature damage. Amilyen irányban 1,5 sec-ig elkezdi castolni ezt a spellt, arra fog köpni, tehát a hátához kell ilyenkor futni minél HAMARÁBB!!! Mikor becastolta, onnantól 5 sec-es channelingje van. (5*7=35k nature dam) 
Mutated Infection: Megfertőz valakit egy parazitával kb. 15 másodpercenként, ami 12 másodpercig (vagy dispellig) rágja az áldozatát majd kieszi magát belőle, Small Oozeként élve tovább.

Small Ooze:
Sticky Ooze: Taknyot köp egy játékosra, ami szétterül a földön és folyamatosan sebzi a rajta állókat, miközben 50%-kal csökkenti a mozgási sebességüket.
Weak Radiating Ooze: 10 yardos körzetben auraként van a Small Oozekon. Akit elér, az folyamatosan sebződik. Ha egy másik Oozeval kerülnek egy területre összeolvadnak! Ilyenkor jön létre a Big Ooze…


Big Ooze:
Sticky Ooze: Ugyanolyan takonyköpés, mint kisebb társánál.
Radiating Ooze: hasonlóan a Small Ooze hasonló nevű képességéhez ez is 10 yardos körben hat. Sebez folyamatosan és a közelébe jutó másik Oozet magával egyesíti, ezzel egy újabb adag Unstable Ooze buffot kapva.
Unstable Ooze: 20% sebzésnövekedés, 5 alkalommal halmozódhat.
Unstable Ooze Explosion: Mikor 5ös stacken van az Ooze, olyankor a színe fekete lesz. Mikor castolja, a raidnek el kell futnia tőle a terem másik végének irányába, és szét kell szóródnia. 8 trutyit lő ki, majd megsemmisül az Ooze. Minden egyes trutyi máshol ér földet, véletlenszerűen, és minden egyes becsapódás 6 yardos környezetében AoE sebzést okoz. (TANKSPOT 25ös vidijében 3:20-nál láthatjuk)

Helyezkedés és mozgás

A bosst középen tankolja a main tank, és körülötte állnak fel a raid tagjai. A hunterek is minimál távolságra igyekezzenek. Az offtank a szoba szélénvárakozik, kerülgetve az Ooze Flood-ot. Ha valaki Mutating Infectiont kap, kirohan a többiek közül és az offtank mellé áll. Megvárja míg az fel tudja venni a belőle kikelt Small Oozet, gyakorlatilag egymás mellett haladva kiteolják, kerülgetve a Floodot és nem ráhúzva az Oozet a raidre. 

Slime Spray esetén a játékosok álljanak át a boss másik oldalára és ezt tegyék minél gyorsabban, hogy könnyítsék a healerek munkáját.

Az Oozek a játékosokból kelnek ki. Furán viselkednek, mert vagy rágják 12 másodpercig a gazdatestet, vagy simán egy dispel kikergeti a teremtményeket a szerencsétlen áldozatból. Ilyenkor még immunok a tauntra, de ha van ott másik kis Ooze 10 yardon belül, akkor összeolvadnak nagyobbá. A nagyobbat lehet tauntolni, offtank fogja, a többi játékos mehet vissza a raidhez a terem közepére.

Az offtank igyekszik körbe-körbe keringve kiteolni az összes Oozet. Közben arra kell figyelni hogy ne álljon hosszan Floodba, és ne húzza át a raiden a kite-olt Oozet.

 

Heroic Mode:

  • Professor barátunk itt is a terem szélén lévő párkányról csesztet minket a szokottnál talán még jobban is mivel, Vile Gas -t castolgat ránk. A lényeg az, hogy ez a Vile Gas ugyan olyan mint ami Festergut-nál van. Tehát bizonyos számú rangednek a boss-tól távol kell állnia. Mégpedig 7-8 + embernek.A probléma ott kezdődik amikor a terem egyik szélén kinyílik az egyik csap és kijön a trutyi mivel az a rangedekre ömlik. Tehát nem csak az elöl kell állandóan elfutni hanem meg kell tartani a 7-8 ranged dps-t a boss körül is. Ezért körbe kell állni a bosst, és ügyesen kell mozogni a kint álló embereknek. Mivel a Vile Gas olyan mint Festergut-nál ezért értelemszerűen 2 ember 8 yarnál közelebb nem állhat egymáshoz. Illetve emiatt kell tartani a megfelelő ranged számot kint, mivel ha véletlen melee-be kerülni egy Vile Gas gas akkor mindenki meghal bent mivel területi sebzés és a hányás ragályos.
  • Akin Mutated Infection debuff van( amiből a zöld Ooze jön) azon a playeren 75% -os healing reduc van. Dispellezni kell minél hamarabb.
  • Ooze Flood: (zöld takony a földön), aki benne áll 5500 shadow dmg/sec, és másodpercenként 10%-kal lassul a benne álló sebessége, 10 sec után nem fogsz tudni mozogni.
  • 47,7 Millió Hp , szóval hosszabb fight több hiba lehetőség. Nehéz fight de nem a legnehezebb.

 

A fight ugyan úgy néz ki. Dispell a Mutated Infection-t Kimenni vele, megvárni míg 2 db lesz, összehúzni, tank kiteolja majd 5 -nél robban és előről. Boss ha köp mögé állni. Zöld tócsából kiállni. 8 embernek boss köré állni. És burn.

 _____________

Professor Putricide

A fight három fázisból áll és a boss rendelkezik Enrage Timerrel is, szóval időre futunk. Az első két fázisban az egyik off tank beiszik valami löttyöt, amit az őrült professzor elhagy és ettől abominationné válik, így kell a két fázist végigtolnia, az abo különleges képességeivel mentenie kell a raidet. Nagyon fontos eleme a harcnak az abo, felelősségteljes poszt ha azt kell irányítani.

Ezen kívül vannak addok is, két félék, a szokásos takony-lények (ooze), meg valami gázfelhő, akiket az abo segítségével mihamarabb le kell ölni.

De lássuk a különböző képességeit!

 

Putricide az első két fázisban a saját maga mixelte löttyökkel bombázza a raidet.

 

  • fázis, 100%-80%:
  • Slime Puddle: Lepakol a földre egy zöld trutyit tócsát ami minden benne álló embert 4400-4600 közötti damage-val sebez másodpercenként. Tessék kiállni belőle a takarító személyzet egy abo formájában majd felnyalja!
  • Unstable Experiment: Ezzel a képességgel idézi az addokat. 1 másodperccel az add megérkezése előtt használja el, kétféle eredménye lehet, vagy a narancs színű Gázfelhő érkezik, vagy a zöld Takonylény.
  • Tear Gas: A fázis végén tolja el. Mindenki cselekvésképtelenné válik, de cserébe nem is sebződik, ez igaz az abo bőrbe bújt játékosra is!

 

2. fázis, 80%-35%:

Putricide minden képességét használja, amit az első fázisban plusz még az alábbi kettőt:

  • Chocking Gas: Megsorozza a raidet egy csomó narancs színű fiolával. Ezek sebeznek is 6300-6600 között, de ami igazán undorító, hogy 75%-kal csökkentik a chance to hitet. Ahova leesnek ott 20 másodperc múlva felrobbannak és a környezetében állókat (10 yard) durván sebzi (19500-20500), plusz mindenkire rányomja ezt a debuffot. Értelemszerűen húzzunk el mellőle.
  • Malleable Goo: Ez is egyfajta kémcső. Egyenes vonalban elhajítja egy random emberkére, de a fiola lassan repül, simán el lehet – és el is kell – mászni előle. Ha beér pukkan egy 15000 körülit, ami persze nem jó, de még nem baj, ám akit elkap, arra rak egy 200% cast time növelő debuffot.

 

3. fázis, 35% alatt:

A Tag(Boss) agya elborul (soft enrage), ami miatt minden potit bezabál, amit eddig kotyvasztott. Nos nem tesznek jót neki, furcsán megváltozik a felépítése, és bár sose volt igazán jóképű, most már simán elmehetne akretén.hu kevésbé foglalkoztatott bébiszitterek rovatába.

Tankok szépen beállnak pozícióba, az eddig abo formában ökörködő is. Jön a szopóroller! A képességei közül megmarad takony tócsa, de ezentúl már nem kell szednie senkinek, és a második fázis mindkét képessége! Oozek már nem jönnek, viszont helyettük a következő két mókás képességet szerzi be:

  • Mutated Strength: Putricide sebzése és attack speedje megnő a kétszeresére. Kínos.
  • Mutated Plague: A tank kapja. Debuff cucc, és egyre durvában stackel fel, egyre nagyobbat sebez a raiden, ha leesik a tankról, vagy bárki belehal a sebzésébe a boss healelődik 500000 életpontot. Az sok. Kerüljük el! A lényeg, hogy a tankok rotálva vegyék fel, ne engedjék, hogy leessen, de azt se, hogy túl sok halmozódjon fel. Négy stack után kell tankot cserélni, a debuff minden töltete 1 percig ketyeg a tankon. Ne engedjük leesni!

 

Az egyik offtank a csata elejétől odarongyol Putricide kis labor asztalkájához és a drink me! feliratú potitbenyakalja. Ettől egy idióta formájú abominatiönné válik, ami valójában egy debuff, le lehet decurseölni, de nem szabad, mert elbukjuk a fightot!

Az abo ooze energiával működik, amit a boss által elhajigált takonytócsák felzabálásából szerez be. Ez jól jön, mert a takonytócsák használhatatlanok a raid számára, viszont sebeznék őket, szóval az abot irányító játékos feladata, hogy feltakarítsa őket. Az így nyert energiát az addok lassítására kell elhasználnia.

Azért annyira nem szép a helyzet, mert az abo egy aurával rendelkezik, ami folyton sebzi a raidet, ezt ki kell healelni.

  • Mutated Transformation: Folyamatos raid sebzés
  • Eat Ooze: Csökkenti a takonytócsa méretét, minden kajálás 4 ooze energyt ad az abonak.
  • Regurgitated Ooze: 50 ooze energybe kerül és 50%-kal csökkenti az oozek sebességét. Faja!
  • Mutated Slash: Sunder Armor jellegű cucc, 100% fegyver sebzés mellett 5x halmozható 4% armor csökkentő debuff.

 

Gas Cloud (narancs)

Ez a futkározós add. A lényege, hogy kinéz valakit, akit elkezd követni, és helyből rárak egy dotot (10 stack). Folyamatosan sebzi, és ha utoléri az illetőt, akkor felrobban. A robbanás önmagában semmi, de a debufok számával, amit a dot rak fel, megegyező arányban szorozódik a sebzése (tehát egyre kevesebb, értelemszerűen). A lényeg, hogy ne érjen utol senkit, hanem forduljon fel a vérbe mihamarabb. Ha valami szar van, akkor az Ice Block, a hunter Feign Death, a Vanish, és a paladin bubi eltünteti a dotot a célpontról. N amármost ha valahogy lekerül a dot (lásd egy sorral előbb), vagy leketyeg anélkül, hogy bárkit utolérne a  felhő, akkor új targetet keres a régit békében hagyja. A legtisztább az ha piszok-kurva gyorsan szétkalapáljuk az orcáját

 

Volatile Ooze (zöld)

Na ez egy jópofa! Takonygombóc, ami kinéz egy random csókát a raidből és lekötözi, majd elkezd felé iszkolni. Ha odaér hozzá jól szétrobban 68000-72000 között sebezve. Azt be kell látni, hogy fájdalmas. A dolog lényege, hogy a sebzés eloszlik ha tömeget ér. Tehát mindenkinek oda kell futni a lekötözött emberhez, gyorsan bekapni az aoe sebzést, ki healelni és újra szétrebbenni. A mókát gazdagíthatja ha  raid megkapja a takonytócsát, vagy ha még él egy narancs gázfelhő és közben az elől kéne menekülni…

 

A csata:

 

Első fázis:

A szoba két oldalán jönnek az addok, így a felállás is e szerint váltakozik. Lesz egy narancs tank, ő balra áll fel, lesz egy zöld tank, ő jobbra áll fel és a harmadik tank pedig középen berohanva felveszi az abo potit.

A narancs tank kezdi fightot, zöld add jön elsőre, azt kezelni kell képességeknél leírt módon (lassítás, ráfordulunk, szétkapjuk az arcát). Az abová változott tank szedegeti a takonytócsákat, és lassítja a dögöket, ha tudja üti a bosst.

A dps fókuszol a professzoron, és ha add jön helyből átvált rá. Mindenki átvált. Mikor az első add lement tank csere, átmegyünk a  szoba túloldalára és mehet az aprítás újra.

80% előtt elhasználja a Tear Gas képességet, ettől mindenki megmerevedik és átvált a második fázisba, miközben beszlopál pár potit.

 

 

 

Második fázis:

 

Meglepően hasonlít az elsőre, csak nehezítve van a két lassító-gyorsító aoe szutyokkal. A Chocking Gas a két kezében levő fiolákból jön, egymás mellé földhöz vágja őket az elegyük egy gáz, ezt kell kezelni.

Egészen 35%-ig meg kell küzdeni az addokkal, a takonytócsákkal, az egész hóbelevanccal ami jó nagy káosznak tűnik így leírva. A határra érve új könnygázt vet be, 10 másodpercig megint tehetetlenek leszünk és megy potizni.

 

Harmadik fázis :

 

Na ez az igazán kemény. Az addok eltűnnek, a takonytócsákkal többet nem lehet törődni, a 3 tank kapja a raid sebző debuffot ezt szét kell osztaniuk egymáson. 10 másodpercenként kapnak új stacket, minden stack 1 perc-ig tart. Négy stacknél több ne legyen egy tankon.

Ez egy dps verseny. A stackelő debuff ha lejár vagy valaki belehal gyógyítja a bosst. 3 tankunk van, az első 40 másodperc alatt jut el a 4 debuffig, ekkor átvált a következő tank. Ő is ad 40 másodpercet, de az elsőn már csak 20 másodpercig van a cucc!, tehát a harmadik tanknak már csak két debuff ideje van, ez alatt meg kell halnia a bossnak. 40+40+20, az 100 másodperc, alig több, mint másfél perc.

A bejövő sebzés is egyre durvább, szóval meg kell halnia ennyi idő alatt. Trinketeket, és heroism/bloodlustot ide kel tartalékolni!

 

 

Heroic Mode:

Professor, Lich King után a legnehezebb Heroic fight. Normal-ban sem egy lányálom hát még így. Több új dolog fog bejönni a harc alatt amire még jobban kell figyelni mint eddig.

  • Unbound Plague: Minden másodpercben egyre növekvő sebzést okoz. A debuff 3 yardos köretben átugrik bárkire. 12-14 másodperc után halálos. 10 másodperc után valakinek oda kell mennie hogy átvegye a debuffot ami ismét egyre növekvő sebzést okoz de a megy tovább a timer. Összesen 1 percig tart tehát 5-6-7 raid tagon keresztül kell passzolgatni.
  • Plague Sickness: 1 perces debuff amit akkor kapsz ha lepasszoltad az Unbound Plague-t. +250% dmg az Unbound Plague-től. 1 percig nem kaphatod meg még egyszer, mert belehalsz.
  • Ooze Variable: (csak 25ösben) A raid fele megkapja ezt a debuffot. Akiken rajta van csak zöld taknyot tudják őlni.1percig tart.
  • Gas Variable: (csak 25ösben) A raid fele megkapja ezt a debuffot. Akiken rajta van csak sárga, gáz mobot tudják ölni. 1percig tart.
  • HC módban nincs stun fázisváltáskor hanem egyszerre 2 add jön le.
  • Eleinte érdemes 4 tankot használni.(Ha jó a dps elég 3 majd gearesebb állapotban 2).

A fight hasonlóan épül fel mint Normal módban.Szintén 3 fázis van. 100-80%-ig amikor kb nem történik semmi csak püfölöd illetve dps -től függően lejön 1-2 takony. Fázisváltáskor nincs stun, hanem lejön 2 add egyszerre.(80-35%) (Ekkor már a P1 -ben lévő addoknak nem szabad élnie.)A raid fele megkapja az Ooze Variable a másik fele a Gas Variable debuffot.(Egyik zöld másik sárga színű debuff.)A lényeg,hogy azt az addot tudod ölni amilyen debuff van rajtad. Ha zöld akkor zöldet ha narancs akkor narancsot értelemszerűen. Az addok nem halmozódhatnak fel. Hisz gondolj bele nincs stun fázis az alap timer megy tovább leidéz 2 addot a timer már megint megy és lassan jön a következő. Chocking Gas és Malleable Goo egyértelműen itt is káros a szervezetre. Abos tagunknak minden addot kell(!!!) lassítania. Oldja meg. P3 -ra kell tartogatni a BL-t illetve a CD-ket. Érdemes a fight kezdetekor full cd-t nyomni mivel a végére úgy is lejár. P3-ba az idővel versenyzünk.

 

Ez a felállás azért előnyös, mivel a melee instantba kivált a zöld takonyra és hamarabb meghal. Ha a melee-be találna célpontot magának nem gond,hisz a melee úgy áll,hogy a terem közepe felé dobja el őket, és mivel sokan állnak rajta dps+tank így senki nem hal meg. Ha eldobja a melee-t bárhol legyen az új targetje a félkörből mindenki időbe odaér és a melee is ott lesz közel, hisz bedobta őket középre, és rátud futni a targetre. Illetve ha nem melee-be hanem rangedek közül talál célpontot először magának, akkor a melee mozog az addal, üti - üti és az addal együtt ér a targethez és addigra a ranged dps/heal is odaér. Ha jó a dps, narancs addra meg csak a ranged dps-nek kell ráfordulnia, nekik pedig csak meg kell fordulniuk.

 _________________



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 1
Heti: 10
Havi: 5
Össz.: 6 948

Látogatottság növelés
Oldal: ICC taktikák
A guild honlapja - © 2008 - 2024 - szeresdpocakot.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »